V Jornada d'Educació Social
Informació
Data: 28/05/2016 Lloc: Seu de la UOC (Factoria Cultural Coma Cros), c. Sant Antoni, 1,Salt Població: Salt Hora: 10:00 Preu: Gratuït Més informació i/o entrades: http://symposium.uoc.edu/event_deta... |
Sobre l'esdeveniment
On és la promesa educativa en educació social?
En el camp de l'acció socioeducativa es parla sovint de posar en marxa accions educatives; tanmateix, costa concretar de què estem parlant quan ens referim a elles en els diferents contextos professionals. Què significa parlar d'educació en el camp de l'educació social? Podem afirmar que les prà ctiques que es porten a terme en nom de l'educació social són educatives? On queda el discurs pedagògic en l'educació social? Sens dubte, avui dia es fan i es diuen moltes coses en nom de l'educació. Certa deriva innovadora oblida massa sovint que no hi ha canvis sense conèixer els orÃgens. Aixà mateix, no hi ha educació sense una aposta que assumeixi riscos, sense una promesa de futur, sense un projecte ple d'incerteses i desitjos. En efecte, la nostra és una professió marcada per un substantiu: l'educació. Tot i això, seguim excessivament pendents del que l'adjectiva, sobretot quan aquests adjectius tenen a veure amb certs processos de classificació (social, psiquià trica, delictiva...) dels subjectes de la nostra acció. Potser és el moment de substantivar-nos, de fer emergir una nova relació amb l'educació. O, dit d'altra manera, substantivar la nostra professió.
La V Jornada d'Educació Social vol convidar-vos a pensar, a recuperar quelcom dels llegats pedagògics, a reflexionar sobre allò que ens ha travessat a tots en algun moment de la nostra vida: la promesa educativa. I ho farem regirant, rebuscant, recreant on són els vestigis pedagògics d'una professió i d'una prà ctica que, segons els nostres Documents Professionalitzadors, té un carà cter pedagògic. Us suggerim aquesta jornada de treball amb el propòsit explÃcit de reivindicar paraules com ensenyar, transmetre, aprendre... per fer-nos-les nostres i recuperar, aixÃ, el sentit educatiu (i, per tant, ètic i polÃtic) de la nostra professió.
Segueix-nos a Twitter amb el hashtag #JEduSocialUOC16
On és la promesa educativa en educació social?
En el camp de l'acció socioeducativa es parla sovint de posar en marxa accions educatives; tanmateix, costa concretar de què estem parlant quan ens referim a elles en els diferents contextos professionals. Què significa parlar d'educació en el camp de l'educació social? Podem afirmar que les prà ctiques que es porten a terme en nom de l'educació social són educatives? On queda el discurs pedagògic en l'educació social? Sens dubte, avui dia es fan i es diuen moltes coses en nom de l'educació. Certa deriva innovadora oblida massa sovint que no hi ha canvis sense conèixer els orÃgens. Aixà mateix, no hi ha educació sense una aposta que assumeixi riscos, sense una promesa de futur, sense un projecte ple d'incerteses i desitjos. En efecte, la nostra és una professió marcada per un substantiu: l'educació. Tot i això, seguim excessivament pendents del que l'adjectiva, sobretot quan aquests adjectius tenen a veure amb certs processos de classificació (social, psiquià trica, delictiva...) dels subjectes de la nostra acció. Potser és el moment de substantivar-nos, de fer emergir una nova relació amb l'educació. O, dit d'altra manera, substantivar la nostra professió.
La V Jornada d'Educació Social vol convidar-vos a pensar, a recuperar quelcom dels llegats pedagògics, a reflexionar sobre allò que ens ha travessat a tots en algun moment de la nostra vida: la promesa educativa. I ho farem regirant, rebuscant, recreant on són els vestigis pedagògics d'una professió i d'una prà ctica que, segons els nostres Documents Professionalitzadors, té un carà cter pedagògic. Us suggerim aquesta jornada de treball amb el propòsit explÃcit de reivindicar paraules com ensenyar, transmetre, aprendre... per fer-nos-les nostres i recuperar, aixÃ, el sentit educatiu (i, per tant, ètic i polÃtic) de la nostra professió.
Segueix-nos a Twitter amb el hashtag #JEduSocialUOC16