VentaDePinturas
J.Vayreda-F.Rierola. Una mirada al paisatge
Inauguració: dissabte 19 de juny , a les 12h del migdia.

El Museu Comarcal de la Garrotxa d’Olot i el Museu Industrial del Ter de Manlleu presenten un projecte comú que posarà de manifest els punts de coincidència entre Joaquim Vayreda (1843 – 1894) i Francesc Rierola (1857 – 1908), dues figures importants de les seves respectives comarques, la Garrotxa i Osona.
A l'exposició tindrem ocasió de veure 77 fotografies de Francesc Rierola, algunes d’inèdites, i 41 quadres i dibuixos de Joaquim Vayreda, un nombre realment molt important. Només tenim coneixement que en una sola ocasió s’hagin reunit més de quaranta obres del paisatgista Joaquim Vayreda, amb teles provinents, com en aquesta ocasió, de diferents museus del país i de col•leccions particulars, algunes de les quals mai no han estat exposades.

Tant Rierola com Vayreda van projectar una mirada personal i molt interessant sobre el seu entorn proper. Un el va impressionar amb la càmera fotogràfica i l’altre el va representar amb materials artístics, però els dos van coincidir en l’estima pel paisatge que veien i van tenir la voluntat de captar-ne belles imatges.

J. Vayreda – F. Rierola. Una mirada al paisatge és una mostra significativa que ve acompanyada d’un acurat i complert catàleg on es reprodueixen totes les obres exposades, fotogràfiques i plàstiques, a més de diferents estudis d’especialistes en el tema i de l’edició, per primera vegada, d’un tractat de fotografia de Francesc Rierola, una valuosa aportació per a tots els interessats en la fotografia.

Tornar  |  Imprimir
Informació
Data inici: 19/06/2010
Data fi: 22/08/2010
Lloc: Sala Oberta del Museu Comarcal de la Garrotxa, Olot
Població: Olot
Hora:
Preu:
Adreces i telèfons
Les adreces, telèfons i mapes de situació dels llocs on es realitzen els actes els trobareu al directori